gave illustration med et spørgsmålstegn

Spændende hemmeligheder

Regelmæssige overraskelser

Som noget nyt får vores abonnenter regelmæssigt en ekstra overraskelse i deres forsendelse. Det kan være en pose af en eksklusiv micro lot kaffe, eller en gave fra nogle af vores samarbejdspartnere.

Vi har forberedt nogle rigtig gode overraskelser til 2024 – I kan godt begynde at glæde jer.

Folk er forskellige

... og derfor har vi også forskellige abonnementløsninger. Uanset hvad, får du lækker specialkaffe hver måned.

Vi tilbyder tre typer abonnementer:

Explorer Standard

Explorer High Volume

Roast Master

Vores Explorer Standard abonnement er for dig, der gerne vil prøve noget spændende og nyt specialkaffe. Hver måned sender vi dig 2x250g af Månedens Kaffe - som nogle gange endda er eksklusiv til Explorer-abonnementet - og vi sørger for, at du får al god viden om kaffen i nyhedsbrevet.

Abonnementet Explorer High Volume er ligesom Explorer-abonnementet, men til netop dig, der vil have mere kaffe. Du får nemlig 1kg af Månedens kaffe med dette abonnement.

Roast Master-abonnementet er til dig, der altid vil have kaffe på lager, og ikke går så meget op i, hvilken det er. Du får hvad end specialkaffe, vi lige har liggende til en billigere pris.

Ansvarlig kaffe - hvad betyder det?

Vi går ikke på kompromis med vores kaffe, og derfor omtaler vi heller ikke vores kaffe som bæredygtig kaffe. Det er fordi, vi foretrækker at udtrykke ansvarlighed. Det indebærer blandt andet, at vi handler direkte med farmere og betaler dem en ordentlig pris, som de faktisk kan leve for.

Derudover, går vi også op i klimakrisen. Det betyder, at vi handler kaffe, som er dyrket på måder, der ikke forværrer klimaet. Det ses for eksempel i kaffe, som er dyrket eller naturligt vokser i skov (agroforestry) frem for ryddet landbrug . Når kaffen er dyrket i skov, vokser den i skygge (shade-grown), hvilket giver nogle helt specifikke smagsnoter til kaffen og øger biodiversitet i området.

Herudover, arbejder vi også på at mindske vores eget aftryk på klimaet. Det medvirker, at vi ser på vores CO2-udledning hvert år og finder ud af, hvordan vi kan nedsætte den. Vi vælger for eksempel altid at få sendt vores kaffe på fragtskibe fremfor fly, fordi CO2-udledningen er langt mindre på den måde.

Den viden, vi præsenterer som vores ansvarlighed står altid tilgængelig for dig i vores Transparency Report. Vi laver en ny hvert år, så du altid kan følge med i vores udvikling og fremskridt.

FAQ

Vi bestræber os på at sende alle bestillinger senest den følgende hverdag efter, at din bestilling er blevet lagt. I tilfælde af, at dette ikke kan lade sig gøre, vil du blive kontaktet af os. Du vil også få besked, når din forsendelse er på vej.

Vi sender via PostNord, og den forventede leveringstid er 1-2 hverdage. I højsæsoner eller omkring helligdage kan der være korte forsinkelser. Er din vare ikke på lager, så kan der være forlænget leveringstid.

Når det kommer til ristede kaffebønner, kan vi desværre ikke tilbyde returnering, uanset om forseglingen er brudt eller ej.

Vi sender som standard alle abonnementerne den første onsdag i hver måned.

OBS! Når et nyt abonnement tegnes, bliver kaffen umiddelbart sendt afsted med det samme – medmindre abonnementet er bestilt på eller efter den 25. i en given måned. Ved bestilling på eller efter den 25., får man sin første levering af kaffeabonnement samtidig med alle andre – altså den første onsdag i den følgende måned.

Man kan dog kontakte os på support@clevercoffee.dk, hvis man ønsker at få tilsendt en forsendelse af den indeværende måneds kaffe.

Hvis du bestiller kaffen inden den 25. i en given måned, så får du dit kaffeabonnement for den indeværende måned. Altså bestiller du kaffen den 15. marts, modtager du kaffen nogle få dage efter.

Hvis du bestiller kaffen på eller efter den 25. i en given måned, får du først kaffen for den næste måned. Altså bestiller du den 25. marts, får du din levering af kaffeabonnement den første onsdag i april måned.

Ønsker du kaffen fra den indeværende måned, når du bestiller efter den 25., kan du sende os en mail på support@clevercoffee.dk og høre, om vi har mere på lager.

Dit abonnement kan til hver en tid sættes på pause, og der er ingen gebyrer ved pause eller opstart.

Du har fået en mail under oprettelsen af dit abonnement med et link til din abonnementoversigt. For at sætte dit abonnement på pause en enkel måned, går du blot ind og skipper næste levering inde på din abonnementoversigt, hvor du administrerer dit abonnement.

Du kan også finde din abonnementoversigt på hjemmesiden på din CleverCoffee-bruger, hvis du har oprettet en.

Vil du sætte abonnementet på pause i længere tid, kan du skrive til os, og så hjælper vi dig med at sætte det på pause i det tidsrum, du ønsker.

Hvis der er noget, der driller, eller du har spørgsmål, så kontakt os endelig på support@clevercoffee.dk.

Du kan til enhver tid annullere dit abonnement.

Du har fået en mail i forbindelse med oprettelsen af dit abonnement. I mailen er der et link, som giver adgang til din abonnementoversigt. Her kan du annullere dit abonnement.

Du kan opså tilgå din abonnementoversigt på hjemmesiden fra din CleverCoffee-bruger, hvis du har oprettet en.

håndbryg

Vi er nørder, så du ikke behøver at være det

Det tager over 10.000 timer at blive rigtig dygtig til noget. Siden 2014 har vi brugt ethvert vågent minut på at specialisere og dygtiggøre os selv inden for kaffe.

Vores fornemste mission er at gøre kaffeeventyret lettilgængeligt og simpelt for dig. Men vi elsker naturligvis også, når I vil nørde sammen med os.

Derfor har vi lavet bryggeguides til jer.