Velkommen til vores nye hjemmeside og webshop. Skulle du opleve en fejl, så giv os endelig besked. Tak for din støtte!
Done

God kaffe samvittighed 

Det er ikke blevet lettere at være kaffefarmer - prisen for bønnerne er stagneret samtidig med at forventningerne er højere end nogensinde før, der forventes bæredygtighed, gennemsigtighed og ikke mindst høj kvalitet.

De store krav gør det svært for mange farmere at bibeholde en bæredygtig forretning og samtidig udvikle og forsørge familien.

Når vi handler er der fokus på tæt dialog, samarbejde og en prissætning, der ikke er baseret på C-market, men derimod på omkostninger, kvalitet og mulighed for udvikling!

Image
Done

Kaffe revolution i Kenya

Vi handler med bevidste importører bl.a. Trabocca, hvor vi i 2020 købte kaffe fra Kenya og støttede Ndarini farmerne. I mange år har kvalitet af kenyansk kaffe være høj, men i takt med de lave priser og dermed begrænsede mulighed for at udvikle er kvaliteten faldet, der var derfor behov for en revolution. 

Marlies Bernsen investerede ind i dette område og i 2018 blev leverandørkæden skåret ind til 3 steps for at undgå unødvendige mellemled. Desuden blev disse farmere blandt de bedst betalte i kenya med en pris på 100 Ksh(Kenyan shilling) i forhold til den typiske pris på 60 Ksh.

Image
Done

Ricardo bor i Costa Rica med sin familie, og har siden 2019 leveret kaffe til os. 

Igennem flere år har Ricardo og familien investeret ind i en mere bæredygtig produktion af kaffe. Det betyder, at de kun processer kaffen uden brug af vand herunder black honey og natural - disse processeringer er med til at give kafferne en naturlig sødme fra frugtkødet.  

Udover at Ricardo hjælper os med at være bedre for miljøet, så er han også en del af vores Advisory Board hvor vi har samlet hele værdikæden.

Image
Doing

Helt uden håndjern

Når vi indgår samarbejde ude i verden, er det uden en Code of Conduct, som håndjern for vores samarbejde. Vi arbejder i højere grad ud fra individuelt samarbejde, hvor vi i fællesskab har til formål tilbyde: 

  1. Høj kvalitet
  2. Transparent kaffe
  3. Fair priser hele vejen rundt
  4. Ligeværdig dialog
  5. Langsigtede relationer

Derfor arbejder vi på at være mere transparente end gennemsnittet.

Image
Doing

I 2020 indgik vi et samarbejde med SanCoffee - et kaffekooperativ i Brasilien - de er B Corp certificerede, præcis som vi drømmer om at være det. 

Når vi vælger at indgå et samarbejde med SanCoffee, så er det fordi de rammer spot on på balancen mellem kvalitet og bæredygtighed præcis som vi kan lide det. 

B Corp har for os skabt et netværk, der giver mening. Her handler bæredygtighed ikke om enkelte certificeringer, men om virksomheden på et holistisk plan er med til at være bedst FOR verden.

Image
Dream

Ikke bare sort og bitter, men en kaffe folk kan forstå

Image
Dream

Bedre certificeringer

Det er et godt tegn at antallet af certificeringer stiger, men når vi vil være gode for verden og vores partnere, hvorfor så ikke starte på den rigtige måde? I stedet for at starte med den vestlige verdens behov, mener vi, at fremtidige certificeringer bør starte på farmen og med farmernes behov.

Image
Dream

Spred risikoen!

Stigende efterspørgsel til økologiske landbrug stiller kaffefarmen overfor en stor risiko. Usikkerheden ved at omlægge landbruget ligger på kaffebønnens skuldre - det synes vi ikke er fair. Derfor går vi op i at lære om farmens arbejde, krav og behov, så vi er i stand til at skabe standarder, der øger farmens fremtid.

Image